Efter rekryteringen av Anders Lindén som ny svensk Country Manager tar nu James Hardie nästa steg i vår fortsatta tillväxt, genom att välkomna två erfarna tillskott till organisationen.
Med Fredrik Esbjörnsson som ny Customer Service Manager och Peter Kåveland som ny svensk försäljningschef för Hardie® Panel stärker James Hardie sin position på den svenska marknaden, samtidigt som vi ökar vårt fokus på att förbättra servicen och lösningarna till kunder i Sverige.
25 år inom byggbranschen
Peter Kåveland har arbetat i branschen i över 25 år, varav de senaste 15 åren inom ventilerade fasader. Nu tillträder han som försäljningschef för Hardie® Panel hos James Hardie Sverige. Med tidigare befattningar som bland annat produktchef och regionchef för norra Europa hos väletablerade företag inom bygg och fasad, innehar han en djup förståelse för både den lokala och internationella fasadmarknaden.
– Med min kunskap och erfarenhet hoppas jag kunna vara en utvecklande drivkraft hos James Hardie. Jag tycker att produkterna är oerhört spännande och jag ser fram emot att få utveckla James Hardies närvaro i Sverige och göra vårt team ännu bättre för att möta våra kunders behov, säger Peter Kåveland.
Förbättrad kundservice och lokal närvaro skapar mervärde för kunden
Fredrik Esbjörnsson, med en bakgrund som murare och byggnadsingenjör, tar rollen som Customer Service Manager. Han har tidigare arbetat som bland annat operativ chef och har omfattande erfarenhet med över 20 år i byggbranschen.
Det är första gången som James Hardie Sverige har en kundservicemedarbetare i det svenska teamet, vilket är avgörande.
– Att våra kunder nu kan kontakta oss och få ett svar tillbaka på svenska, av någon som känner till den svenska marknaden, är otroligt positivt för både oss och dem. Jag har arbetat tillsammans med Fredrik tidigare och vet därför att det är ett starkt kort vi har fått in i laget, berättar Anders Lindén, Country Manager på James Hardie Sverige, och fortsätter:
– Det viktigaste för mig är att vi hela tiden strävar efter att växa tillsammans med kunderna och tillgodose deras behov. Det gör vi på bästa sätt med ett starkt team och jag ser både Fredrik och Peter som mycket värdefulla resurser för vår organisation.
Han kompletteras av Fredrik Esbjörnsson, som vet vikten av att finnas tillgänglig och nära kunderna i Sverige:
– Enligt mig är kundservice kärnan i ett framgångsrikt företag. Det är viktigt att man vet vad man gör, i synnerhet för kunderna, men också för att kunna frigöra resurser till säljarna. Mitt ansvar blir därför att stödja den svenska kåren och våra kunder, genom att se till att de interna programmen och verktygen fungerar smidigt och att vi bygger upp en effektiv struktur för kundsupport. Jag har redan fått ett varmt välkomnande och ser fram emot att få hjälpa till att stärka våra kundrelationer.
Niels-Jorgen Pallesen, Area Director Scandinavia, ser positivt på rekryteringen av de nya medarbetarna. Han avslutar:
– Med dessa nyckelrekryteringar strävar vi efter att förbättra kundservicen och skapa en starkare lokal närvaro på den svenska marknaden. Kunderna kommer nu att ha en direktkontakt till lokal kundservice och vi får en erfaren fasadexpert som kan stå i spetsen för vår svenska säljkår.